Publicitat

Hitler, “la raça” i “l’aspecte físic català”

Compte

Marxa amb torxes de les JERC a Montjuïc el 73è aniversari de l'afusellament de Lluís Companys, el 2013

Les actituds d'alguns dirigents de l'independentisme català des que es va iniciar el procés independentista han evocat de vegades conceptes com el supremacisme, el racisme i la xenofòbia. Aquests dies, aquesta situació es repeteix, la qual cosa està provocant una profunda inquietud a diversos sectors polítics i socials no sols de Catalunya, sinó també del conjunt de l'Estat, on aquests episodis tenen una incidència molt negativa.

Així, la diputada al Parlament de Junts per Catalunya (JxC) i alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha diferenciat els catalans dels no catalans pel seu “aspecte físic”. Aquest plantejament ha estat secundat per Maria Àngela Vilallonga, consellera de Cultura i també de JxC, que es va referir recentment a la “raça catalana” durant una intervenció pública en un concurs de grups sardanistas a Barcelona.

D'altra banda, encara que aquesta vegada amb un enfocament diferent, l'exconsellera Clara Ponsatí fugida de la justícia espanyola a l'estranger, ha dit que “un dels majors crims contra el poble jueu es va produir el 1492, quan els proclamats com a Reyes Católicos van ordenar l'expulsió dels sefardites. Aquest primer episodi d'antisemitisme, que Adolf Hitler va admirar i va intentar superar, preval com a la pedra angular de la tragèdia espanyola i el seu rècord d'intolerància”.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#6 Joanet, Bcn, 17/02/2020 - 23:51

Ningú m'ha contradit que el "Dia de la Raza" el van inventar els espanyols. Ni que tots els feixismes i totalitarismes, ahir i avui, han perseguit amb sanya la nació catalana. Ni que Catalunya és una terra de pas, oberta i tolerant (gens comparable amb una messeta, tancada i intolerant). Qui m'ho contradiu ?

#5 Joanet, Bcn, 17/02/2020 - 15:59

Ho sento, companys, però per més que us irriti ho he de repetir perquè és veritat:
El "Dia de la Raza" el van inventar els espanyols. Els feixismes i totalitarismes sempre han perseguit tot el que faci olor de nació catalana. Catalunya sempre ha presumit de ser terra de pas i de barreja (no és una terra de messeta, tancada i intolerant)

#5.1 Capit@n España, El koiné solo o con leche?, 17/02/2020 - 20:56

A sobre d'ignorant, tossut....hehehehehehehe

#5.2 EduardR, BCN, 17/02/2020 - 22:08

Claro que si, Guapi!!!!

#5.3 Tabarnés puro, Barcino, 17/02/2020 - 22:24

«Sobre la heterogeneidad racial de la Península motivada por las invasiones germánicas y semitas»
- Dr. Robert, racista catalán
«Un cráneo de Ávila no será nunca como uno de la plana de Vic. La antropología habla más elocuentemente que un cañón del 42»
- Daniel Cardona, patriota catalá homenajeado por Torra
...
- Torra, Pujol, Ba

#5.4 Tabarnés puro, Barcino, 17/02/2020 - 23:03

- Manifiesto "Per la conservació de la raça catalana" (1934) , de la "Societat Catalana d'Eugènica" y firmado por Pompeu Fabra, Jaume Pi-Sunyer, J. M. Girona, Hermegild Puig i Sais, J. A. Vandellós, Salvador Vives, Jaume Alcober, J. C. Serrà-Ràfols, ...
¡El catalanismo siempre ha sido racista hasta la médula!

#4 Joanet, Bcn, 17/02/2020 - 12:50

No confonguem i no fem passar la víctima per culpable. El "Dia de la Raza" no el van inventar els catalans. Els feixismes i totalitarismes sempre han perseguit tot el que faci olor de nació catalana. Catalunya sempre ha presumit de ser terra de pas i de barreja (no és una terra de messeta, tancada i intolerant).

#4.1 Capit@n España, The broquil is over, 17/02/2020 - 14:11

Mira que ets un tros d'ase, Joanet. Et sonen Valentí Almirall, Enric Prat de la Riba, Pompeu Gener, Hermenegild Puig i Sais, Domènec Martí i Julià , Antoni Rovira i Virgili, Daniel Cardona i Civit , Pere Mártir Rosell Vilar, Josep Antoni Vandellós, Heribert Barrera i Jordi Pujol ???

#4.2 Cristóbal , Granada, 17/02/2020 - 15:00

No sé si te has parado a pensar que es material, biológica y metafísicamente imposible que el constructo ‘Cataluña’ pueda presumir de nada. De nada.

#4.3 Gandalf, Tierra Media, 17/02/2020 - 15:14

Aixo que dius t'ho creus de veritat o et paguen per dir-ho?

#4.4 Fermin, Barcelona, 17/02/2020 - 16:53

I tu parles d'intolerància de la meseta? Es evident que la teva ignorància es colossal i tristament vulgar. Abans d'escriure hauries de cultivar-te una mica per saber d'on vens i et trobaràs amb una historia de Catalunya plena de rebelions, de sectarismes i desprecis. Llegeix el llibre "El catalanisme davant el feixisme 1919-2018" i apendràs!

#3 Pan con tomate y jamón Ibérico, La peste amarilla daña el cerebro, 17/02/2020 - 10:56

¿A esto ha llegado el catalanismo? a una tragicomedia escrita por una piara de descerebrados que daría risa si no fuera por las connotaciones racistas del asunto.
Si los prototipos de "la raza catalana" son... Torra, Puigdemont, Puigneró, mosén Junqueras, la Marteta Rovira, y el Agustí Colomines... ¡con esos caretos! yo prefiero meteco

#3.1 Catañol, Girona, 17/02/2020 - 12:04

Quedan els incombustibles Santiago Espot y la Rahola .

#3.2 Pan con tomate y jamón Ibérico, La peste amarilla daña el cerebro, 17/02/2020 - 13:54

"Santiago Espot y la Rahola..."

Estos dos son unos fanáticos rabiosos, pero no pueden ser incluidos como "raza superior..." según la jerarquía del supremacismo catalanista ¡SON XARNEGOS...!

¡Espot es nieto de un guardia civil originario de Albacete...! y Rahola se llama... ¡Pilar Rahola Martínez...!

#2 Tabarnés puro, Barcino, 17/02/2020 - 10:53

Pues viendo a Torra, Junqueras, Puigneró, etc... me viene a la cabeza aquello de:
"Alto como Goebels,
esbelto como Goering
y rubio como Hitler".
Y lo más divertido es que los nazis germánicos no habrían dudado ni un segundo en acabar con sus imitadores catalanes...
xDDD

#2.1 Purria Separata, Mollerussa, 17/02/2020 - 15:13

Hombre, para los nazis alemanes nuestros lazis tractorianos no pasan de infrahumanos, homínidos de la más baja condición. Los eliminarían a todos y tal vez, sólo tal vez, salvarían a uno para exponerlo en el zoo de Berlín. Y la verdad es que mirándoles el careto a los prusesistas, hay que darles la razón. Jajajajajaja!